شهوب حسینی، جواد عزتی و هنگامه قاضیانی به شبکه نمایش خانگی اعزام شدند.


آفتاب نیوز :

برگردیم به ده سال پیش، در 3 نوامبر 2012، چندین قسمت از یک سریال 66 قسمتی از تلویزیون پخش شد. این سریال در ابتدا بسیار قابل قبول بود و اعتقاد بر این بود که یک اثر تاریخی خوب باقی خواهد ماند اما با پخش 4 قسمت از این سریال اعتراضات به این سریال در خوزستان آغاز شد.

این اعتراضات با اظهارات نمایندگان اسلامی خوزستان در شورای اسلامی همراه شد. در این تظاهرات 70 نفر از نمایندگان تمامی اقوام ایرانی (ترک، لر، کرد، بلوچ، عرب و…) شورای اسلامی شورای اسلامی با صدور بیانیه ای خواستار توقف توهین مستمر به مردم بختیاری شدند. رادیو. و تلویزیون اگرچه سازندگان این سریال و همچنین عباس سلیم نمین مشاور تاریخی از این سریال دفاع کردند و اعلام کردند که به خانواده بختیاریان توهین نشده است اما این تلاش ها به جایی نرسید. ضرغامی رئیس وقت سازمان صدا و سیما به خوزستان سفر کرد و در کنار دلجویی و عذرخواهی از مردم این منطقه و ایل بختیاری، قطعاتی را که باعث اعتراض شد حذف کرد.

پس از این اعتراض‌ها، این سریال با استدلال‌هایی مانند تغییر لباس بازیگران زن و همچنین اعتراض صدا و سیما به نقش ضعیف جنبش‌های اسلامی در پیروزی انقلاب ۵۷ روی آنتن رفت. پس از پایان فیلمبرداری، تیزر این سریال از شبکه سه سیما پخش شد و قرار بود از مهرماه 1395 مجددا پخش شود که تا امروز که خبر رسید پخش نشد؛ در حالی که این تیزر پخش شد. پخش آنلاین رایگان سریال «وطن» به کارگردانی کمال تبریزی، نویسندگی علی ریزو طالب زاده و تهیه کنندگی محمد مسعود از چهارشنبه 14 مهر 1402 در دو قسمت در هفته از شبکه و برنامه تی وی بیون آغاز می شود.

ماجرا از این قرار است که سریالی مثل سرزمین مادری که خاص است، هزینه های میلیاردی دارد و حالا آنتن تلویزیون خالی است، اما باز هم چنین سریالی روی تریبونی مثل تلبیون که تلویزیون خانگی است پخش می شود. شبکه.

وضعیت مخاطب

شاید این بحث که صدا و سیما به خصوص تلویزیون در طول سالیان متمادی مخاطب و اعتبار خود را از دست داده است به موضوعی کلیشه ای و تکراری در اکثر رسانه ها تبدیل شده باشد، اما در مورد این موضوع اگر بخواهیم کمی بیشتر وارد جزئیات شویم. ، برای اینکه نیش نزند برای مصون ماندن از کلی گویی ها و نتیجه گیری مطلق و موضع گیری در برابر صدا و سیما یک نکته مهم را نیز باید در نظر داشته باشیم که آن نفوذ رسانه هایی مانند تلویزیون است. فقط چند بیننده دارد

علاوه بر از دست دادن بینندگان تلویزیون که دلایل متعدد و متنوعی دارد، باید این نکته را نیز در نظر گرفت که افرادی هستند که این رسانه را مرجعی برای پیگیری اخبار می دانند و برخی برای سرگرمی و گذران وقت آن را تماشا می کنند. یا حتی از روی عادت می نشینند، در واقع با یک دید واقعی باید گفت که تأثیر تلویزیون به عنوان یک رسانه سوپرمارکت در شهرها، روستاها و برخی شهرها بیشتر از تصور من و شماست و این افزایش می یابد. عملکرد چنین رسانه ای صد بار. مهمتر.

طبیعتا تلویزیون این واقعیت را پذیرفته است که مخاطب خود را از دست داده است و بعد از این همه هزینه و 10 سال اخیر بالاخره تصمیم گرفته است سریال های خود را به تلویزیون بفروشد یا حتی آن ها را اهدا کند. این تلویزیون است که همیشه برنامه های رادیویی را پوشش می دهد.

«صداوسیما» تاکنون حدود 1300 سریال تولید و پخش کرده است، اما کمتر از 100 سریال از این فهرست به عنوان آثار در دست اجرا و پرمخاطب شناخته می شوند که بیشتر آنها در دهه 70 تا 80 و 90 و دو سال گذشته است. 1400. اکثر سریال های تلویزیونی به دلیل کیفیت بسیار پایین با انتقادات عمومی مواجه شده اند.

این مجموعه به بررسی تاریخ اجتماعی و سیاسی ایران از سال 1320 تا پیروزی انقلاب ایران در سال 1357 در بستر زندگی یک پسر می پردازد که در سه فصل برای پخش آماده شده است. در فصل اول سریال، فرزند رخی که شخصیت اصلی سرزمین کهن است به تصویر کشیده می شود و نقش او را علی شادمان (بازیگر کودک «میم مثل مادر» و بازیگر اصلی سریال سریال “یاگی”). رهی پس از بمباران روستای آنها توسط نیروهای متحد از زیر خرابه ها بیرون کشیده می شود. پس از چند روز رهی برای نگهداری از مادرش راهی تهران می شود. سال ها بعد، او در یک خانواده عمومی بزرگ می شود، اما ماجراجویی های او به خانواده دربار سپرده می شود. در این خانواده است که به تدریج به هویت خود پی می برد. این باعث می شود که او به خانواده دیگری که مذهبی هستند اعتماد کنند اما این پایان ماجرای او و اطرافیانش نیست.

Roy Christensen

متخصص اینترنت دانشجو. نینجا فرهنگ پاپ. علاقه مندان پرشور توییتر.

تماس با ما