سئو خارجی سایت Off Page SEO چیست؟ وبلاگ برتینا

در بعضی از فروم ها هم شما مجاز به قرار دادن لینک هستید و می توانید سایت خود را هم معرفی کنید البته اگر سایت شما مرتبط است!!!!. متخصصان سئو بر این باورند که لینک های خارجی، منبعی عالی برای به دست آوردن رتبه بندی بالا در مورتوهای جستجوگر هستند. لینک های خارجی نسبت به لینک های داخلی Link Juice (عصاره لینک) تولید می کنند.

وقتی در حال تلاش برای ارائه تجربه بهتر کاربر در وبسایت هستید، توصیه می‌شود لینک خارجی به محتوای اصلی، اعم از تحقیقات علمی یا خبری بدهید. همچنین می‌توانید با فعالیت و یا تبلیغ در شبکه‌های اجتماعی، کاربران را به وب‌سایت خود هدایت کنید. این روز‌ها، کسب و کار‌های مختلف در رقابتی بزرگ قرار گرفته‌اند تا بتوانند مشتریان زیادی را از طریق وب سایت‌های… توجه داشته باشید که اگر قصد دارید کسب‌وکار خود را گسترش دهید و برای افزایش درآمد و سود خود تلاش می‌کنید، فرقی ندارد که سایت شما از چه نوعی باشد. برای سئوی سایت فروشگاهی، پزشکی، شرکتی و… اصول و عناصر را به‌صورت صحیح انجام دهید. درصورت نیاز می‌توانید به صفحۀ مشاورۀ سئوی نبض مارکتینگ مراجعه کنید.

وقتی یک سایت مرتبط با دامنه قدرتمند به شما لینک می دهد خیلی بیشتر از آنچه فکر کنید در روند کاری تان تاثیر دارد. برایان دین بیش از یک میلیون نتیجه جستجو را تجزیه و تحلیل نمود و در نهایت اعلام کرد بک لینک ها همچنان به عنوان یکی از
شاخص ترین موارد در رتبه بندی گوگل محسوب می شوند. بنابراین لینک سازی خارجی همچنان یکی از مهمترین اولویت های سئو است. سئو مبحث بسیار پیچیده‌ای است و باید برای رسیدن به لینک اول نموادر موتور جستجوی گوگل، تمام موارد را به درستی رعایت کنید.

سایت MOZ در یکی از مقالات خود به افزایش اعتبار دامنه (Domain Authority) توسط لینک های خارجی پرداخته است. وبسایت شما نماینده ای از برند و هویت کسب و کار شما در عصر دیجیتال به حساب می آید. فرض کنید که صفحه A به صفحه B لینک داده است، این مساله
به گوگل بیان می کند که صفحه A محتویات صفحه B را پسند کرده است و با لینک سازی که انجام داده است، یک رای به او
داده است. اکثر صفحات در لینک سازی به
دیگر صفحات سایت خارجی، از تگ نوفالو استفاده می کنند. تگ نوفالو بیان می کند که
سایت لینک دهنده فقط هدفش معرفی سایت خارجی است و در واقع هیچ گونه رای برای آن
صفحه در نظر گرفته نمی شود.

بحث لینک بیلدینگ را در همینجا به پایان می‌رسانیم و به نکات و تکنیک های لینک بیلدینگ، درمقاله آموزش لینک سازی میپردازیم. اما در لینک بیلدینگِ سئو خارجی، هدف دریافت لینک از سایت ها، وبلاگ های کوچک و بزرگ به صورت طبیعی، توسط صاحبان همان سایت ها و با هدف نشان دادن اعتبار خود به گوگل است. یعنی اینکه ما با داشتن یک سایت محبوب، مدیران سایت های دیگر را ترغیب به لینک دادن به سایت خود به عنوان یک سایت مرجع کنیم.

بنابراین، سرمایه‌گذاری روی تکنیک‌های سئو خارجی، راز برتری در رقابت تنگاتنگ رسیدن به رتبه 1 نتایج جستجو است. لینک سازی داخلی به مجموعه لینک های شبکه ای که در داخل وب سایت ایجاد می کنید گفته می شود. در مقاله فوق ما سعی کردیم شما را با مبحث مهم لینک سازی خارجی آشنا کنیم زیرا امروزه و با پیشرفت کسب و کارهای آنلاین این روش بازدهی بسیار خوبی در افزایش اعتبار سایت ها و بالا رفتن رتبه سایت نشان می دهد. لینک بیلدینگ یا لینک سازی به مجموعه فرآیند های گفته می شود که شما انجام می دهید تا بک لینک های معتبر از دیگر سایت ها دریافت کنید. لینک بیلدینگ پرکاربردترین و تاثیر گذارترین عامل رتبه بندی در بهینه سازی خارجی یا سئو خارجی به شمار می‌رود.

در این حین می توانید در قالب محتواهایی که در این بستر ها منتشر می کنید ، پیوند هایی به صفحات سایت خود بدهید. بعد از اینکه محتواهای خود را در سایت بارگذاری کردید ، این امکان برای شما وجود دارد تا با استفاده از ابزار های آنالیز مانند گوگل انالیتیکس ، مقالات برتر یا تاپ را مشخص کنید. اگر وارد کمپین‌های رپورتاژ آگهی شده‌اید، در یک روز تمامی آن‌ها را منتشر نکنید.

در این مقاله آموزشی قصد داریم صفر تا صد اصول لینک سازی خارجی را با هم بررسی کنیم. اگر به خاطر داشته باشید ، این همان ترفندی بود که باعث می شد گوگل به شما پاداش دهد. محتواهایی که 10 برابر بهتر از محتواهای صفحه اول نتایج هستند ، از طرف کاربران و مدیران وبسایت ها پیوند های زیادی دریافت می کنند. بنابراین اگر میزان لینک شما در صفحه محتوا های شما کمتر از ان چیزی است که تصور می کردید ، احتمالا محتوای بهتری ارائه نکرده اید. خوشحالم کاربردی بوده براتون و قطعا با لینک سازی خارجی برای صفحات محصولات فروشگاه اینترنتی تون میتونید به بهترین نحو بازخورد بگیرید و حتما چند پله در نتایج گوگل سعود کنید.

تاثیر بازاریابی شبکه‌های اجتماعی بر سئو خارجی چیست؟

به زودی مقاله ای جامع با عنوان لینک سازی خارجی برای لوکال سئو را منتشر خواهیم کرد تا کامل تر به این موارد بپردازیم. لینک گرفتن از وبلاگ می تواند با ارزش تلقی شود به شرطی که به گونه ای رفتار کنید که گوگل متوجه مصنوعی بودن آن نشود. وبلاگ ها به دلیل اینکه از اعتبار دامنه بالایی برخوردارند ، می توانند منبع خوبی برای لینک گرفتن باشند.

تبادل لینک های غیر مرتبط و مکرر می تواند به جای کمک به بهبود سئو، به سایت آسیب برساند. قبل از تبادل لینک، بهتر است وبسایت ها را با دقت انتخاب کنید و مطمئن شوید که این روش بهینه سازی طبق استانداردهای معتبر انجام می شود. لینک های اسپم به صورت کلی شامل خرید بک لینک، دریافت لینک از سایت
های غیرمجاز و غیره است که منجربه جریمه گوگل سایت شما می شود.

فراموش نکنید که لینک سازی خارجی یک راه عالی برای برقراری ارتباط، ایجاد ارتباط در دنیای محتوا و بازاریابی دیجیتال است. افزودن پیوندهای معتبر و آموزنده یک وبسایت با کیفیت بالا به صفحات شما، باعث بهبود اعتبار وبسایت شما می‌شوند، در حالی که افزودن پیوندهای بی کیفیت و اسپم به سایت شما آسیب می‌رساند. با افزایش نرخ تبدیل کاربران به مشتری، می‌توانیم نتیجه بگیریم که کسب درآمد و سود سایت شما نیز افزایش می‌یابد. شما برای لینک سازی خارجی و استفاده از بک لینک، باید از منابع مورد اعتماد و معتبر استفاده کنید. زیرا تنها منابعی که معتبر باشند می‌توانند به سایت شما اعتبار منتقل کنند.

در طول سال‌ها، مدیران وب‌سایت‌ها در تلاش بوده‌اند تا به وب‌سایت‌های خود پیوند ایجاد کنند تا رتبه‌های بالاتری کسب کنند و راه‌هایی برای افزایش تعداد لینک‌ها اختراع کردند. سئو خارجی مکمل سئو داخلی سایت بوده و این دو دست در دست هم میتوانند سرنوشت وب سایت شما و میزان بازدهی آن را تضمین نمایند. سئو محلی در حوزه سئو خارجی سایت قرار میگیرد و با استفاده از آن میتوان کاربران مکان ها و مناطق خاص را هدف گرفت. سئو داخلی سایت به تمام آنچه درون سایت وجود دارد و ما روی آن کنترل داریم اشاره دارد و اما سئو خارجی در اصل به شهرت سایت بین کاربران و سایت های دیگر و میزان شناخته شدن آن در بین مخاطبان اشاره دارد. با نوشتن محتوای خوب و سئو شده میتوانید در موتورهای جستجو رتبه بگیرید و با لینک دادن سایت های مختلف دیگر به آن مطلب میتوانید جایگاه های بالاتری در این موتورهای جستجو کسب کنید. هر دوی این دو حوزه، یعنی سئو خارجی و سئو داخلی، مانند تکه هایی از پازل سئو سایت بوده که مکمل یکدیگرند.

لینک سازی خارجی (link building) هنوز هم برگ برنده ای است که در سئو و بهینه سازی یک وبسایت از اهمیت بالایی برخوردار است. لینک سازی خارج از سایت یکی از ارکان سئوی خارجی است و شامل فعالیت هایی است که در جهت ساخت بک لینک ها به کار گرفته میشود. لینک سازی خارجی چیست؟ نوعی از پیوند است که ارتباط بین یک دامنه با دامنه ای به غیر از خودش را برقرار نماید. به عبارتی دیگر اگر یک وب سایت به یک وب سایت دیگر لینک دهد به آن لینک سازی خارجی گفته می شود. نقطه مقابل لینک سازی خارجی، لینک سازی داخلی است یعنی اگر یک صفحه از یک سایت به صفحه دیگر در همان وب سایت لیینک دهد، به آن لینک سازی داخلی گفته می شود.

افزایش ترافیک سایت

Link juice اصطلاحی است که به اقتدار یک صفحه بر اساس تعداد لینک‌هایی که به آن مربوط می‌شود، اشاره می کند. اگر سایتی نگران استفاده بیش از حد از لینک‌های خارجی است و قصد دارد تا از مجازات گوگل جلوگیری کند، از این روش به عنوان بخشی از استراتژی SEO استفاده می‌کند. این روش معمولی برای سایت‌های معتبر استفاده می‌شود که تمایل دارند لینک‌های خارجی زیادی در سایت خود داشته باشند.

اگر رتبه سایت برایتان مهم باشد پیدا کردن و دریافت لینک های با ارزش دغدغه همیشگی شما در سئو خارجی سایت خواهد بود. سئو خارجی شامل موارد بسیار دیگری مانند لینک سازی یا لینک بیلدینگ (link building)، شبکه های اجتماعی و سئو محلی یا local SEO میباشد. بک لینک ها باید از وب سایت ها و منابع قابل اعتماد و معتبر برای موتور های جستجو، دریافت و یا ساخته شوند. منابع خبری، وب سایت های دانشگاهی، وب سایت های تخصصی، شبکه های PBN استاندارد و مجلات آنلاین به طور کلی منابع معتبری هستند. سایت های زیادی وجود دارد که شما می توانید در آن ها لینک سایت خود را
قرار بدهید.

این موضوع را به خاطر داشته باشید که لینک ها باید با محتواهای وب سایت شما مرتبط باشند و به محتوای مربوطه اشاره کنند زیرا این کار به موتورهای جستجو کمک خواهد کرد تا محتواهای با کیفیت و مفید را در اختیار کاربران قرار دهند. در ابتدا باید سعی کنید مطالبی را تولید کنید که کاربران خود به صورت خودکار ترغیب به ایجاد لینک و ساختن بک لینک طبیعی برای محتوای شما شوند. بک لینک می تواند به صورت فالو و نوفالو باشد که به هر دو صورت بسیار ارزشمند بوده و می تواند روی رتبه سایت تاثیر گذار باشد. برای استفاده از ویدئو مارکتینگ در سئو خارجی تنها کافی است که ویدئوهای جذاب و حرفه‌ای تولید کنید؛ سپس آن را به همراه لینک و توضیحات در سایت‌های مخصوص اشتراک ویدئو قرار دهید. می‌توانید در ویدئو کاربران را ترغیب به بازدید از وب‌سایت خود کنید.

اگر وبسایتی لینکی که به آن وبسایت داده‌اید را مناسب نداند، ممکن ممکن است آن را رد کند، بنابراین سعی کنید با ایجاد لینک سازی خارجی مربوطه، توجه آن‌ها را جلب کنید. برای این کار لازم است تا در ابتدا تمامی بک لینک‌های خود در سایت‌های مختلف را پیدا کنید. با پیدا کردن این بک لینک‌ها می‌توانید موارد نامعتبر را حذف کرده و نتیجه منفی را از سایت خود دور کنید. ابزارهایی برای رسیدن به این نتیجه وجود دارند که SEMrush معروف‌ترین آن‌ها است.

در این نوع بک لینک‌، اگر پستتان لایک و کامنت زیادی بگیرد و به اشتراک گذاشته شود، بر سئوی سایت شما بسیار تاثیر می‌گذارد. در ادامه برای شما فاکتورهایی را آورده‌ایم که روی هر کدام از شبکه‌های اجتماعی تاثیر می‌گذارند. یکی از تکنیک‌های قدیمی سئوی کلاه سیاه، ایجاد مزرعه لینک است که در آن، گروهی از وب سایت‌ها به طور مشترک به یکدیگر لینک می‌دهند یا با پرداخت پول به سایت‌های پربازدید، از آن‌ها لینک دریافت می‌کنند.

لینک سازی رباتیک و خودکار

لینک سازی خارجی جنبه مهمی از سئو محسوب می‌شود و به همین دلیل اصول لینک سازی مختلفی وجود دارد که باید هنگام افدام برای دریافت لینک به آن‌ها توجه داشته باشید. لینک‌هایی که ساخته شده‌اند باید طبیعی به نظر برسند، طوری که فقط با هدف ارائه تجربه کاربری بهتر تدوین شده باشند، نه برای جذب کاربر به هر قیمتی. اگر مقاله را تا به اینجا همراه ما بوده باشید، اکنون اطلاعات خوبی را درباره لینک سازی خارجی و اصول و قواعد آن دارید. اصول و قواعدی که با استفاده از آن‌ها و راهکارهای بیان شده در این مقاله می‌توانید نتیجه طلوبی را به دست آورید. در این مقاله و آنچه که گذشت، از صفر تا صد نحوه لینک سازی خارجی و ساخت بک لینک برای یک سایت و انواع آن سخن گفتیم و درباره تمامی ابعاد این لینک سازی نکاتی را عنوان کردیم.

اینکه کدام شبکه اجتماعی برای کسب و کار شما بهتر است، بستگی به کسب و کار شما دارد و با توجه به موارد مختلفی می توانید از مناسب ترین آن ها استفاده کنید و باید در این مورد تحقیق کنید. Link Juice یا عصاره لینک همان عامل مهم در رتبه بندی وب سایت از طریق لینک است. زیرا موتورهای جستجوگر به لینک های خارجی اهمیت و ارزش ویژه ای می دهند.

بسیاری از سایت ها در کنار سایت اصلی خود دارای وبلاگ هایی هم هستند. شما نیز می توانید در کنار سایت خود، وبلاگ داشته باشید و به تولید محتواهای مختلفی متناسب با کسب و کار خود بپردازید. یکی از نکاتی که در تحلیل رقبا متوجه می شویم این است که در کلمه کلیدی که می خواهید در آن رتبه بگیرید، چقدر رقابت وجود دارد و از این جنبه می توان به بک لینک های لازم برای سایت و صفحات خود پی برد. با استفاده از سئوی خارجی میتوانید جلوه های ویژه سایت خود و کامل بودن سئوی داخلی خود را به کاربران هدف نمایش داده و آنها را به سایت خود جذب نمایید. راه های مختلفی وجود دارد که با آن می توان یک لینک خارجی به وردپرس اضافه کرد.

به طور متوسط تعداد بک لینک های 2 نتیجه ب رتر صفحه اول گوگل معادل 38 % کل بک لینک های صفحه اول گوگل است. وب سایت های معتبر سایت هایی هستند که domain authority بالایی دارند. برای اینکه میزان دومین اتوریتی را به دست آورید می توانید از ابزار ماز استفاده کنید. لینک هایی که از سایت های کم اعتبار گرفته می شود ارزش چندانی ندارند. شما میتوانید به راحتی و به صورت رایگان در این وبلاگ ها ثبت نام کنید وبلاگ خود را بسازید و مقالاتی را منتشر نمایید. در زمانیکه وبلاگ خود را ساختید بعد از تولید محتوا برای وبلاگ میبایست کلمات کلیدی خود را لینک کنید به مقاله مربوطه و با استفاده از نام برندتان نیز میتوانید در این وبلاگ ها برندسازی نمایید.

  • کمپانی هایی که امکان آپلود محتوای ویدیویی توسط کاربران را می دهند و از طریق وییو تبلیغات را به خود جذب می کنند.
  • ممکن است تعداد زیادی از رقبای شما از این موضوع غافل باشند و شما با آگاهی از روش های لینک سازی خارجی می توانید از آن ها پیشی بگیرید.
  • در نظر داشته باشید که طراحی کامل یک استراتژی لینک سازی خارجی کاری زمان بر است در این مقاله هدف ما آشنایی شما با روش طراحی این استراتژی بود.

البته اشتباه نکنید، قرار دادن لینک به معنای تبادل نیست بلکه از راه
اصولی آن باید پیش بروید مانند پست مهمان یا قرار دادن لینک در شبکه های اجتماعی. متاسفانه بعضی از کاربران این دو مفهوم را با هم به اشتباه می گیرند. لینک سازی مناسب، یعنی اینکه شما لینک سایت خود را در صفحه ای قرار
دهید که دارای مخاطبان مشترکی هستید یا حداقل در آن صفحه کاربرانی وجود دارند که
محتویات سایت شما بپسندند. فرض کنید سایت شما در زمینه فروش آنلاین لباس مردانه فعالیت
می کند، پس باید لینک سایت خود را در مکان هایی قرار بدهید که مطمئن باشید بیشتری
کاربران سایت آن ها آقایان می باشند.

برای توضیحات بیشتر در رابطه با این مورد، باید گفت که وب سایت ها در هر کشوری با توجه با زبان آن کشور بارگذاری می شوند. شما در هنگام لینک سازی باید توجه کنید که در سایت هایی که زبانش با زبان کشور شما یکی است، لینک سازی کنید؛ اما وب سایت های خارجی که در زمینه موضوع مرتبط با شما کار می کنند، ریسک پنالتی شدن وب سایتتان را بسیار کاهش می دهند. از سوی دیگر، لینک‌های خارجی به موتور جستجو گوگل می‌گویند که لینک و سایت مربوطه را دنبال کنند و بحثی را ایجاد کند که به آن “link juice” می‌گویند.

لینک گرفتن از شبکه های اجتماعی و افزایش بازدید از طریق آن ها سرعت ایندکس مطالب شما را به شدت بالا میبرد. علاوه براین به برندینگ شما بسیار کمک میکند و یک راه عالی برای تقویت برندینگ است. هرگونه خطا در لینک سازی و غیر طبیعی رفتارکردن منجر به جریمه وبسایت شما خواهد شد. این کار توسط الگوریتمی به نام الگوریتم پنگوئن گوگل انجام خواهد شد. متیو باربی با تجزیه و تحلیل یک میلیون URL به این نتیجه رسید که همچنان لینک ها بسیار ارزشمند هستند.

می‌توانید محتوایی را که تولید کرده‌اید، در بسیاری از مجله‌های اینترنتی یا رپورتاژ آگهی منتشر کنید. این محتوا و متن ها می توانند به شکل عبارت های کوتاه یا آدرس صفحه سایت باشند. تجریبات خود در مورد لینک سازی و سوالات خود را از طریق فرم نظرات برای ما ارسال کنید. به طور مثال شما کلمه “طراحی سایت” را در موتور جستجوی گوگل سرچ میکنید. به طور معمومل 50 درصد مخاطبان در صفحه نتایج، در صفحه اول، سایت اول را انتخاب میکنند.

متخصصان سئو، استراتژی لینک سازی خارجی را موثرترین عامل کسب رتبه‌های بالا در موتورهای جستجو می‌دانند. به‌طورکلی، لینک بیلدینگ خارجی یکی از جنبه‌های حیاتی سئو است و می‌تواند به شدت بر رتبه‌بندی و دیده شدن یک وب‌سایت در موتورهای جستجو تاثیر بگذارد. با ایجاد محتوای ارزشمند و ایجاد روابط با سایر وب‌سایت‌ها، مشاغل و صاحبان وب‌سایت‌ها می‌توانند استراتژی لینک سازی خارجی خود را بهبود بخشند و اعتبار و شهرت آنلاین خود را افزایش دهند. لینک سازی خارجی شامل دسترسی به وب‌سایت‌های دیگر و درخواست از آن‌ها برای لینک سازی به محتوا یا وب‌سایت شما است.

لینک سازی خارجی و اصولی برای وبسایت علاوه به افزایش قدرت دامنه و بهبود سئوی سایت، در افزایش بازدید سایت نیز بسیار موثر واقع میشود. بنابراین لینک سازی به صورت اصولی و درست نه تنها برای وبسایت شما ضرر ندارد، بلکه لازم نیز است. یک بار سئوی داخلی برای همیشه ، بررسی ساختار صفحات سایت شما ، سئوی تکنیکال ، سرعت لود ، تمرکز صحیح بر روی کلمات کلیدی و هدف گذاری با دقت .

در چنین مواردی، اگر ایجاد رابطه اعتماد با مخاطبان برای شما مهم است، باید به وبسایت‌های دیگری که در آن موضوع متخصص هستند، لینک خارجی دهید و لینک سازی خارجی انجام دهید. نظرات مشتریان، موثرترین تکنیک سئوی خارجی برای بازاریابی آنلاین محلی است. با اینکه اکثر نظرات دارای برچسب Nofollow هستند، اما اگر از وب‌سایت‌های قابل اعتماد مانند Google My Business، Google Map، Yelp و TrustPilot باشند، می‌توانند بر رتبه‌بندی محلی شما تأثیر مثبت بگذارند. گوگل به این نظرات اعتماد دارد و از آنها به عنوان سیگنال رتبه‌بندی استفاده می‌کند.

و به این ترتیب می توانید با بررسی دقیق رقبایتان استراتژی بک لینک سازی خارجی را برنامه ریزی کنید. بیشتر متخصصان سئو معتقدند که به دست آوردن لینک های خارجی مهم ترین هدف و عامل برای به دست آوردن رنکینگ بالا در موتورهای جستجوگر است. امروزه موتورهای جستجوگر از معیارهای سفارش بک لینک بسیاری برای تعیین ارزش لینک خارجی استفاده می کنند. لینک خارجی External Link یا همان BackLink به لینک‌هایی گفته می‌شود که از سایت‌های دیگر به سایت ما ارجاع داده می‌شود. فرآیند لینک سازی یک فرآیندی است که هر صاحب وب‌سایتی باید از آن اطلاعات کافی را داشته باشد.

تا اینجا کمی با لینک سازی خارجی آشنا شدید و در ادامه قصد داریم به آموزش لینک سازی خارجی بپردازیم تا به صورت کامل برای سایت یا فروشگاه اینترنتی خود لینک سازی خارجی را به صورت کامل انجام دهید. پیوند به وبسایت‌های خارجی تا زمانی که محتوای مربوطه را از سایت‌های معتبر به آن‌ها پیوند می‌دهید، به صفحه شما آسیب نمی‌رساند. این در حالی است که پیوند خارجی اگر به صفحات محبوب و مرتبط که دارای رتبه بالا و مربوط به محتوای صفحه وب شما هستند مرتبط باشد، ارزشمندتر است. اگر می‌خواهید که مخاطب محصول شما، محتوایی را که در وبسایت خود بازگذاری می‌کنید، پیدا کند و از آن لذت ببرد، باید بدانید که نباید از هیچ تلاشی دریغ نکنید و تجربه کاربری صفحات خود را به بهترین شکل ممکن انجام دهید. از این نظر، ما به چهار موقعیت می‌رسیم که در آن‌ها استفاده از لینک‌های خارجی ضروری است. لینک سازی خارجی، مانند هر تاکتیک دیگر سئو، مزایا و معایب خاص خود را دارد.

در این مقاله همراه با پویان توسعه باشید تا تمامی آن چیزی که نیاز دارید تا سئو خارجی را به خوبی درک کنید را به شما ارائه دهیم. با افزایش رقابت در حوزه‌های مختلف، اهمیت کسب رتبه‌های بالاتر در نتایج جستجو به بخشی جداناپذیر از استراتژی‌های بازاریابی دیجیتال هر کسب‌وکار تبدیل شده است. از آنجا که لینک سازی یکی از مهم‌ترین استراتژی‌های سئو برای بهبود رتبه سایت در موتورهای جستجو محسوب می‌شود، آموزش لینک سازی خارجی به عنوان یکی از موضوعات مهم در دنیای دیجیتال و سئو، بسیار مفید واقع می‌شود. در این مطلب به آموزش کامل لینک سازی در سئو، اهمیت و اصول آن خواهیم پرداخت. لینک سازی خارجی (External Link) فرآیندی است که در مسیر بهبود سئوی خارجی انجام می‌شود و یکی از اصلی‌ترین بخش‌های خدمات سئو است. ایجاد اعتبار برای یک سایت از طریق دریافت لینک از وب‌سایت‌های دیگر را لینکسازی خارجی می‌نامند.

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم. سعی کنید مقالات سایت خود را به صورت مختصر و به صورت ویدیو، عکس یا متن منتشر کرده و لینک کامل مقاله را برای ارجاع به سایت خود قرار دهید. آشنایی با مفهوم سرچ کنسول دارای اهمیت بالایی است که برای کسب اطلاعات دقیق از آن می‌توانید به مقاله سرچ کنسول چیست مراجعه کنید. تحقیقات نشان داده اند که فعالیت زیاد ما در سوشال مدیا بر روی سئو محلی سایت تاثیری نخواهد گذاشت.

هنگامی که این عمل مکرر است، آن‌ها می‌توانند دامنه‌ها را برای تمرین احتمالی کلاه سیاه جریمه کنند. چون وقتی بیش از حد از صفحات دیگران مطالب را به صورت طولانی یا زیاد منتشر کنید، می‌تواند از نظر موتورهای جستجو به عنوان سرقت ادبی مورد تخلف قرار گیرد. برخی از فروم‌ها تنها درصورتی لینک‌ها را نمایش می‌دهند که در آن سایت حساب کاربری داشته باشید و وارد آن شده باشید. در اینگونه فروم‌ها نمی‌توان لینک سازی انجام داد و به درد ما نمی‌خورد. باید فروم‌هایی پیدا کنید که در حالت معمولی و بدون نیاز به ثبت نام هم لینک‌ها را نمایش دهند. چند سالی است که بازار تولید محتوا بسیار داغ است و تقریباً هیچ کسب و کاری وجود ندارد که دست به تولید محتوا نزند!

شما می توانید با ایجاد اکانت در آن ها عضو شده و مقالات علمی کسب و کارتان که در راستای رفع مشکلات آن صنعت است و یا حتی معرفی خدمات و محصولات مربوط به کسب و کارتان را در آن ها به اشتراک بگذارید. برای نمونه سایت ویرگول یکی از سایت هایی است می توانید در آن مطالب خود را به اشتراک بگذارید. رنک سیگنالز می تواند بک لینک های ساخته شده رقبا را به شما نشان دهد.

در واقع وقتی از دامنه وبسایت خود به یک دامنه دیگر لینک می‌دهید، یعنی لینک سازی خارجی انجام داده‌اید. چیزی که بسیاری از مردم متوجه نیستند این است که این لینک‌های خارجی می‌تواند بر SEO و رتبه سایت شما تأثیر بسیار مثبتی بگذارد. در واقع لینک خارجی یکی از بخش‌های مهم سئو است که در ادامه بیشتر به آن می‌پردازیم. هنگامی که وب‌سایت‌های دیگر به وب‌سایت شما لینک می‌دهند، این کار به موتورهای جستجو نشان می‌دهد که وب‌سایت شما یک منبع معتبر و ارزشمند است.

همانند فروم‌ها، در اینجا نیز بهتر است دارای rel با مقدار UGC نباشد. در لینک سازی خارجی اصلا و ابدا نباید از یک کلمه کلیدی یا انکر تکست خاص استفاده کنید. انتخاب کلمات کلیدی، باید بر اساس استراتژی لینک سازی خارجی شما انجام شود. در External Links باید از کلمات کلیدی متنوع و هم‌خانواده استفاده کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

اگر بخواهید فقط از لینک های فالو استفاده کنید ، در این حالت بسیار مشکوک عمل کرده اید. زیرا بسیاری از وبسایت ها برای اینکه قصد اهدا کردن اعتبار به سایت ها را ندارند از لینک های نوفالو استفاده می کنند و سایت شما نباید استثنا باشد. داده های شخصی شما برای پشتیبانی از تجربه شما در این وب سایت، برای مدیریت دسترسی به حساب کاربری شما و برای اهداف دیگری که در سیاست حفظ حریم خصوصی ما شرح داده می شود مورد استفاده قرار می گیرد.

در این میان به پاسخ سوال اصلی چگونه لینک بسازیم نیز خواهیم پرداخت و از نوه لینک سازی خارجی به مواردی اشاره خواهیم کرد. امید است در صورت همراهی با ما در ادامه مقاله بتوانید به اطلاعات مفید و کاملی دست پیدا کرده و نتایج مطلوبی را از این اطلاعات به دست آورید. بک لینک یا لینک خارجی، لینکی است که در یک سایت دیگر قرار می گیرد و به صفحه سایت شما اشاره می کند. همچنین اگر در سایت خودتان، لینکی قرار دهید که به یک سایت دیگر اشاره می کند، یک لینک خارجی برای آن سایت محسوب می شود. خرید بک لینک یکی از روش هایی است که می توانید با آن، از سایت های دیگر لینک دریافت کنید.

سایت شما با هر موضوعی که باشد قطعا نکته‌های آموزشی نابی را برای علاقه‌مندان خود خواهد داشت. پیشنهاد می‌شود این نکات را در قالب پادکست ضبط کرده و در پلتفرم‌های ارائه کننده قابلیت اشتراک پادکست همراه لینک و اطلاعات مربوط سایت‌ خود قرار دهید. به عنوان مثال، لینکی از یک وبلاگ معمولی، ارزشی مشابه با لینک یک وب‌سایت خبری پربازدید یا هر وب‌سایت قابل اعتماد دیگری در اینترنت را ندارد. لینک مخرب لینکی است که به طور مصنوعی توسط وب‌مسترها و تنها با هدف فریب دادن الگوریتم‌ های گوگل جستجو ایجاد می‌شود. چرا که ممکن است استفاده از بک لینک های غیر طبیعی و اسپم به قیمت پنالتی شدن سایت برای شما تمام شود.

با انتشار آگهی در سایت‌های معتبر و پربازدید، افراد بیشتری با محصول یا خدمات شما آشنا می‌شوند. ممکن است در ابتدا به نظر برسد که لینک سازی مصنوعی ممکن است کاملا نامناسب باشد و تنها موجب سقوط سایت و سئوی آن بشود. اما با همه نکات بیان شده تا به اینجا، باید توجه داشته باشید که استفاده از لینک سازی مصنوعی نیز می‌تواند با توجه به شرایطی مفید واقع شود. رپورتاژ آگهی، فروم، کامنت، پست مهمان، نویسندگی در بلاگ‌های خارجی، نویسندگی در سایت‌های ویکی، شبکه‌های اجتماعی، آنالیز رقبا، استفاده از سایت‌های خارجی، استفاده از منابع معتبر. شما می‌توانید لینک سازی خارجی سایتتان را به شرکت‌های خدمات سئو بسپارید و خیالتان از بابت رعایت نکات گفته شده راحت باشد.

رپورتاژ آگهی اگر در وبسایت های معتبر و با تگ فالو انجام شود به بهبود اعتبار وبسایت بسیار کمک میکند و روی رتبه بندی وبسایت به شدت تاثیر گذار خواهد بود. علاوه به افزایش اعتبار سایت از دید موتورهای جستجو، به افزایش کلیک و ترافیک غیر ارگانیک سایت نیز بسیار کمک میکند. برای اینکه صفر تا صد رپورتاژ را یاد بگیرید و از آن در استراتژی لینک سازی خارجی خود به کار ببرید، مقالالات ما در دسته رپورتاژ آگهی مطالعه بفرمایید. سئوی خارجی یا Off Page SEO به کلیه اقدامات و استراتژی های بهینه سازی وب سایت گفته می شود که خارج از وبسایت انجام می شود و به افزایش اعتبار، ارتباطات و لینکسازی خارجی به وب سایت کمک می کند. در واقع این مفهوم در مورد بهبود رتبه سایت در نتایج موتورهای جستجو از طریق فعالیت های خارجی می باشد.

اهمیت این موضوع را در رسیدن وبسایت خود به صفحات اول گوگل جدی بگیرید. بسیاری از رقبای شما از مهم بودن این مورد، آگاه نیستند و شما می‌توانید با آگاهی از روش‌های لینک خارجی، جلوتر از آن‌ها حرکت کنید و در رتبه نخست صفحه اول گوگل باشید. یکی دیگر از مراحل مهم پس از ساختن بک لینک‌ها براساس تمام موارد ذکر شده، بررسی کیفیت و درستی عملکرد این‌ لینک‌ها در جایگاه مناسب خود است. در واقع از انجایی که ممکن است بک لینک‌ها گاهی با مشکل روبه‌رو شوند، لازم است تا بر روی آن‌ها بررسی نیز صورت گیرد. ابزارهایی چون کنسول جست‌وجوی گوگل، از مواردی هستند که برای نظارت بر روی لینک سازی خارجی و نحوه کارکرد بک لینک مورد استفاده قرار می‌گیرند. اگر شما از شبکه‌های اجتماعی مختلف برای ایجاد لینک سازی خارجی استفاده کنید، در واقع فعالیت سوشال سیگنال انجام داده‌اید.

وقتی لینکی از یک وب سایت به وب سایت شما پیوند یابد، معمولاً به عنوان “لینک ورودی” یا “لینک برگشتی” شناخته می شود و هنگامی که شما به وب سایت دیگری لینک می دهید، تحت عنوان لینک خروجی در سئو قرار می گیرد. همین موضوع باعث محبوبیت لینک های خارجی شده است که می تواند نتایج خوبی را برای موتورهای جستجو به همراه داشته باشد. موتورهای جستجوگر از معیارهای بسیاری برای تعیین ارزش لینک های خارجی استفاده می کنند. مسیر بهینه سازی یک سایت برای موتورهای جستجو یا همان سئوی معروف، بسیار سخت و گاه گیج‌کننده است.

Gabriel Osborne

شیطان متعصب توییتر. حشره پرشور اینترنت. مبشر وب. ماون آبجو. پیشگام موسیقی.

تماس با ما