اولین فروشگاه اینترنتی تخصصی فرش دستباف

به یاد داشته باشید یک خرید عالی تنها زمانی رقم می‌خورد که نیازهایمان را مطابق بالاترین کیفیت تنظیم کنیم و برای این کار به دانش کافی نیازمندیم. معیار های بیان شده در این مطلب بیشتر برای تعیین قیمت فرش دستباف تبریز می باشد ، اما با پیروی از این معیار ها میتوان در مورد فرش دستباف مناطق دیگر نیز عیاری بدست آورد. تعیین قیمت فرش دستباف بدین معنی است که متقاضی و خریدار فرش بتواند قیمت واقعی و مناسب برای خرید فرش را تشخیص و هزینه مطلوب آن را بپردازد . برای قیمت گذاری فرش خریداران می بایست معیار هایی را در خریدشان مد نظر قرار دهند و فرش را بر اساس این ملاک ها ارزیابی کنند تا از میزان ارزش فرش مطلع شوند .

بهترین رستوران های شیراز [+ آدرس، شماره تلفن و ساعت کاری]

آنها این هنر-صنعت را آفریدند، پرورش دادند و به اوج کمال و زیبایی رساندند. گواه این ادعا، فرش «پازیریک» با قدمتی بیش از ۲۵۰۰ سال است که سال ۱۹۴۷ در گور دخمه‌های یخ‌زده آلتایی در نزدیکی مرز مغولستان و روسیه از سوی «سرگی رودنکو»، باستان‌شناس سرشناس روسی کشف شد. این فرش بی‌نظیر که تقریبا ۴ متر مربع است، با گره‌های متقارن و نقشمایه‌های ایرانی بافته شده و دهه‌هاست در موزه آرمیتاژ سن پترزبورگ و در شرایط خاص دمایی نگهداری می‌شود تا از پوسیدگی و نابودی محافظت شود. قیمت فرش با طرح سراسری و افشان با قیمت فرشی ساده با نقش و نگارهای کمتر و کوچکتر یکسان نیست. بافت نقشه‌های پیچیده‌تر و ظریف‌تر زمان بیشتری می‌برد و طبعاً چنین فرشی گران‌تر است. ممکن است در بازار طرح‌‌های کاملا مشابهی وجود داشته باشد اما تمام این فرش‌ها توسط بافندگان گوناگونی بافته شده‌اند.

  • عامل‌های متفاوتی بر قیمت یا ارزش فرش آنتیک و عتیقه و در مجموع هر شاهکار هنری اثر می‌گذارد.
  • موضوع الیاف طبیعی به قدری مهم است که حتی در میان الیاف‌های طبیعی بافندگی، برخی از آن‌ها نسبت به سایرین گران‌تر هستند.
  • گواه این ادعا، فرش «پازیریک» با قدمتی بیش از ۲۵۰۰ سال است که سال ۱۹۴۷ در گور دخمه‌های یخ‌زده آلتایی در نزدیکی مرز مغولستان و روسیه از سوی «سرگی رودنکو»، باستان‌شناس سرشناس روسی کشف شد.
  • زیرا این الیاف به صورت یکدست و در رول‌های بزرگ هستند.اما در تولید فرش‌های دستباف، بافندگان محلی عموما از الیاف‌های طبیعی و ارگانیک بومی استفاده می‌کنند.

کهنگی فرش دستباف به آن لطمه ای نمی زند فقط اگر آسیبی دیده باشد و قابل ترمیم نباشد خوب نیست ، که اینگونه هم نیست و معمولاً می توان آنها را ترمیم نمود . فرش تبریز یکی از فاخرترین و زیباترین فرش‌ها در سراسر جهان است درحالی که فرش‌های تبریز ارزشمندی در موزه‌ها و کلکسیون‌های گوشه گوشه جهان به عنوان میراث ارزشمند گذشتگان نگهداری می‌شود. همچنین خاص بودن طرح بر خلاف فرش های ماشینی و همچنین تعداد خانه بر روی قیمت گذاری تاثیر گذار خواهد بود. توجه داشته باشید قیمت محصولات پشم نسبت به کرک و ابریشم مناسب تر برای خرید شما می باشد.

فرش دستبافت دومتری طرح عشایری کد 141117

فرش‌های دستباف مانند فرش کرک و ابریشم و فرش آنتیک لوک در مقایسه با نمونه‌های ماشینی از قیمتی بالا‌تری برخوردار هستند. ارزش ارائه شده در فرش‌های دستباف در مقابل قیمت‌ آن‌ها واقعا ناچیز است. همواره با توجه به اینکه فرش‌های دستباف در طول مدت زمان ارزش بیشتری پیدا می‌کنند و همچنین عمر طولانی‌تر دارند می‌توانند از نظر اقتصادی مطلوب باشند. ورودی منازل، یکی از مکان‌های مناسب برای قرار دادن فرش دست باف است.

الیافی که برای بافت فرش ماشینی به کار می‌ود ارزان‌تر از الیاف فرش‌های دسبتاف است و همچنین راحتر‌تر فراهم می‌شوند. بافت فرش‌های دستباف بسیار زمان‌بر و سخت است در صورتی که فرش‌های ماشینی به‌راحتی و سریع تولید می‌شوند. بنابراین طبیعی است که قیمت فرش ماشینی از Hand-Carpet.ir فرش دستباف کاشان ۹ متری ارزان‌تر باشد.

فرش دستباف طاهرلو مهربان همدان طرح لچک و ترنج سایز کناره رنگ زمینه لاکی رنگ حاشیه کرم کد ۳۹۰۷۵

فرش مورد نظر شما، باید با مبلمان، پرده‌ها و رنگ کاغذ دیواری خانه هماهنگ باشد. همچنین به اینکه در صورت چرک شدن، چقدر رنگ فرش تغییر می‌کند هم دقت کنید. مثلاً فرش‌هایی که رنگ زمینه آنها سفید، زرد، کرم یا صورتی است، بیشتر از بقیه چرک می‌شوند. چنانكه سیاحانی چون تاورنیه، شاردن و رابرت شرلی، اهمیت و عظمت این فرشها را در كتابهای خود ستوده‌اند و بسیاری از این فرآورده‌ها به موزه‌های جهان وارد شده و چون نگینی بر تارك موزه‌های معروف می‌درخشند. با حمله افغانها در سال ۱۱۳۵ هجری برابر با ۱۷۲۲ میلادی و سقوط صفویان هنر قالیبافی نیز گرفتار ركود گردید و طراحان و بافندگان یا در جنگ كشته شدند و یا شهر اصفهان را ترك كردند. سلیقه بافت فاکتوری هست که نسبت به دو تا فرش با طرح و مصالح و رجشمار یکسان تمایز ایجاد می کند.

این که خریدار یا تاجر فرش چه مبلغی را حاضر است برای به دست آوردن فرش بپردازد، قیمت آن را تعیین می‌کند. ارزش فرش عتیقه به اندازه، کمیاب بودن، کیفیت پشم، بافت، رنگ، وضعیت، قدمت، طرح و به ویژه ترکیب تمامی این معیارها با هم بستگی دارد. به همین دلیل است که بسیاری از فرش‌های قدیمی‌تر با مواد بهتری بافته شده‌اند و به جزییات آنها بیشتر توجه شده است. فرش‌های قدیمی‌تر، به ویژه فرش‌هایی که در وضعیت خوبی هستند، به دلیل کمیاب بودن باارزش‌تراند و امروزه دیگر نمی‌توان فرشی بافت که ظاهر و بافتی مانند این فرش‌های آنتیک داشته باشد.

Serena Wells

معتاد عمومی رسانه های اجتماعی. متعصب افراطی سفر. فریلنسر متعصب وب. مستعد حملات بی تفاوتی. زیاد می افتد

تماس با ما